بسم الله الرحمن الرحیم

تلخیصی ازبیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام و اتحادیه‌ی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی    1394/05/26

 امروز به نظر ما مصداق مجاهدت که در مقابل ما مسلمانها ، ما پیروان اهل بیت قرار دارد ، عبارت است از مبارزه‌ی با نقشه‌های استکبار در منطقه‌ی اسلامی ؛

امروز بزرگ‌ترین مجاهدت این است . با نقشه‌های استکبار باید مبارزه کرد .

این منطقه‌ای که اروپایی‌ها اصرار دارند اسم آن را بگذارند خاورمیانه ؛ یعنی خاور را ، شرق را به نسبت اروپا میسنجند . یک‌جا شرق دور است ، یک جا شرق میانه است ، یک جا شرق نزدیک است ؛ این تکبّر اروپایی‌ها [را ببینید!] از اوّل اینجا شده «خاورمیانه» ؛ اسم خاورمیانه غلط است ؛ اینجا غرب آسیا است . آسیا یک قارّه‌ی بزرگی است ، ما در غرب آسیا قرار داریم .

روی این منطقه برنامه دارند ، نقشه دارند ؛ باید این نقشه‌ها را ببینیم چیست و با این مقابله کنیم ؛ این شد مجاهدت . قرآن به ما میگوید: جاهِدوا فِی اللهِ حَقَّ جِهادِه ؛() جهاد فی الله ، امروز این است .

 
توطئه‌ی علیه دنیای اسلام و این منطقه‌ی بالخصوص ، جدید نیست  ؛ قدرتهای استکباری صد سال یا بیشتر است که اینجا مشغولند . لکن این فشارها و این برنامه‌ریزی‌ها و این توطئه‌ها از دوران پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شدّت پیدا کرد ؛

 اوایل گیج بودند . بعد که به خود آمدند ، فشارها را شروع کردند . محور فشار هم جمهوری اسلامی ایران بود .در درجه‌ی اوّل همّتشان این بود که این تجربه در دیگر کشورها تکرار نشود ؛ دنبال این بودند . لذا به فکر افتادند که فشارها را روی ایران زیاد کنند ؛

الان ما 35 سال است به فشارهای دشمن عادت کرده‌ایم ؛

لکن بعد از نهضت بیداری اسلامی که در چهار پنج سال قبل در شمال آفریقا شروع شد - مصر و تونس و بعضی جاهای دیگر - این شدّت عمل دشمنان مضاعف شد ؛ یعنی به معنای واقعی کلمه ، دشمن سراسیمه شد ، دستپاچه شد ؛ کارهای زیادی کردند و الان [هم‌] ادامه دارد .

 ما یک عنوانی داریم در ادبیّات سیاسی‌مان و آن عبارت است از نظام سلطه ؛ یعنی تقسیم دنیا به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر ؛ این ، نظام سلطه است . آن کسانی که سردمداران نظام سلطه‌اند ، آنها دشمن هستند . اگر یک مصداق خارجی هم بخواهیم برایش مشخّص کنیم ، رژیم ایالات متّحده‌ی آمریکا است . مظهر کامل نظام سلطه ، رژیم ایالات متّحده‌ی آمریکا است .

 نقشه دشمن در این منطقه عمدتاً بر دو پایه استوار است یکی عبارت است از ایجاد اختلاف ، دوّمی عبارت است از نفوذ . این ، اساس نقشه‌ی دشمن در این منطقه است:

این گروه‌های تکفیریکه مشاهده میکنید ، همه ساخته‌ی دست اینها هستند . ما این را البتّه از چند سال پیش گفتیم ، بعضی‌ها تردید داشتند [امّا] امروز خود آمریکایی‌ها دارند اعتراف میکنند ؛ اعتراف میکنند که داعش را آنها به‌وجود آوردند ، اعتراف میکنند که آن جبهةالنّصره را آنها به‌وجود آوردند ، تکفیری‌ها را آنها به‌وجود آوردند ؛ خودشان درست کردند و یک عدّه مسلمان ساده‌لوح اگرچه صادق ، گول اینها را خوردند ؛

این چیزی که برای ما خیلی عبرت‌آموز است و باید به آن توجّه کنیم ، این است که گاهی انسان صادق‌النّیّه به‌خاطر عدم بصیرت ، داخل نقشه‌ی دشمن کار میکند ؛ این اتّفاق افتاد .

من به شما عرض میکنم که این اختلافاتی که امروز شما می‌بینید در عراق و در سوریه و در بقیّه‌ی جاها سعی میشود عنوان دعوای مذهبی به آن داده بشود ، به هیچ‌وجه دعوای مذهبی نیست ، دعوای سیاسی است . جنگ در یمن ، جنگ سیاسی است نه جنگ مذهبی ؛ به دروغ میگویند که بحث شیعه و سنّی است ، درحالی‌که شیعه و سنّی نیست . بعضی از آنهایی که زیر بمباران سعودی‌ها در یمن دارند بچّه و زن و کودک شیرخوار و بیمارستان و مدرسه را از دست میدهند ، شافعی‌اند ، بعضی‌شان زیدی‌اند ؛ بحث شیعه و سنّی نیست ، دعوا دعوای سیاسی است ، دعوای سیاستها است .

 
ما صریحاً و علناً به همه گفته‌ایم: ما دست دوستی به سمت همه‌ی دولتهای مسلمان منطقه دراز میکنیم ؛ ما با دولتهای مسلمان هیچ مشکلی نداریم .

 تشدید اختلافات در دنیای اسلام ، ممنوع است . ما با رفتارهایی که بعضی از گروه‌های شیعه انجام میدهند که موجب اختلاف میشود ، مخالفیم . ما صریحاً گفته‌ایم که با اهانت به مقدّسات اهل‌سنّت مخالفیم .

 نقشه‌ی دوّم دشمن نفوذ است ؛

نیّت آنها این بود که از این مذاکرات و از این توافق ، وسیله‌ای پیدا کنند برای نفوذ در داخل کشور . ما این راه را بستیم و این راه را به طور قاطع خواهیم بست ؛ نه نفوذ اقتصادی آمریکایی‌ها را در کشورمان اجازه خواهیم داد ، نه نفوذ سیاسی آنها را ، نه حضور سیاسی آنها را ، نه نفوذ فرهنگی آنها را ؛ با همه‌ی توان -که این توان هم بحمدالله امروز توان زیادی است- مقابله خواهیم کرد ؛ اجازه نخواهیم داد .

اخیراً خود آمریکایی‌ها تصریح کردند که دنبال تجزیه‌ی عراقند! میخواهند عراق را تجزیه کنند ؛ اگر بتوانند میخواهند سوریه را تجزیه کنند ؛ میخواهند کشورهای کوچک کوچک و تحت‌فرمان به‌وجود بیاورند ؛ به حول قوّه‌ی الهی این اتّفاق نخواهد افتاد .

 ما از مقاومت در منطقه دفاع میکنیم ؛ از مقاومت فلسطین -که یکی از برجسته‌ترین فصول تاریخ امّت اسلامی ، در طول این سالها مقاومت فلسطین است- دفاع میکنیم .

هر کسی با اسرائیل مبارزه کند و رژیم صهیونیستی را بکوبد و مقاومت را تأیید کند ، ما از او حمایت میکنیم ؛ انواع حمایتهایی که برای ما ممکن باشد ؛ همه‌جور حمایتی که برای ما ممکن است ،

از همه‌ی کسانی که در مقابله‌ی با سیاستهای تفرقه‌افکنانه‌ی آمریکا ایستادگی میکنند حمایت میکنیم ؛

ما تشیّعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش لندن است قبول نداریم ؛ این تشیّعی نیست که ائمّه (علیهم‌السّلام) آن را ترویج کردند و آن را خواستند . تشیّعی که بر پایه‌ی ایجاد اختلاف ، بر پایه‌ی تمهید و صاف‌کردن جادّه برای حضور دشمنهای اسلام است ، این تشیّع ، تشیّع نیست ؛ این انحراف است .

 تشیّع مظهر تامّ اسلام ناب است ، مظهر قرآن است .

ما از کسانی که کمک به وحدت میکنند حمایت میکنیم ، با کسانی که ضدّ وحدت عمل میکنند مخالفت میکنیم ، از همه‌ی مظلومان دفاع میکنیم .

ان‌شاءالله آینده‌ی خوبی در انتظار است . من به شما عرض بکنم علی‌رغم رجزخوانی‌هایی که استکبار میکند و تلاش فراوانی که از لحاظ مالی و نظامی و سیاسی و امنیّتی ، استکبار و همراهان استکبار و دنباله‌های استکبار انجام میدهند ، در این منطقه و در کلّ دنیای اسلام ، آینده قطعاً متعلّق به اسلام است ؛ روزبه‌روز ان‌شاءالله عزّت اسلام بیشتر خواهد شد ، قدرت اسلام بیشتر خواهد شد . البتّه لازم است مجاهدت بشود



نظر بدهید

لینک ثابت - نوشته شده توسط عبدالله افشاری در یادداشت ثابت - چهارشنبه 94 مرداد 29 ساعت ساعت 5:53 عصر